
Інтерв'ю з представником ДФС України
Як і я обіцяв, було проведено інтерв'ю з предстаником ДМС України, а саме працівником митниці, який працює на КПП «Рава-Руська». Так як, на всі питання була надана правдива інформація - дані особи не розголошую.

Чому ви вирішили стати працівником митної служби?
Так батьки захотіли (сміється).
Не жалкуєте про їхній вибір?
Ні, навпаки радий, що пішов у цю структуру.
Чи важко стати працівником митної служби?
Ні, працівником митниці стати не важко, для цього треба закінчити один з інститутів з яким укладена угода Державної Фіскальної служби України (ДФС України). Особисто я закінчував Тернопільський національний економічний університет по напрямку «Митна справа».
Як давно ви займаєтеся митною справою?
Митною справою я займаюся понад 10 років.
Доводилося Вам мати справу із взятками на робочому місці?
Моя професія має справу із переміщенням товарів через кордон України. Бувало всяке. Звичайно брав, але підходив до цього з розумом. Ніколи не наполягав і не гнув планку. Самі розумієте.
Як Ви ставитесь до таких людей як я, які займаються перегоном авто на Україну?
Кожен шукає можливість заробити. Ти навіщо створював свою AutoUst Group? Щоб мати можливість хоч якось прожити. Ти маєш можливість отримати копійку, і я з тебе (сміється).
Скільки ви маєте за зміну «лівими»? За місяць на авто наколядуєте? Може щось пригнати? (сміюсь)
Вразі чого я до тебе звернуся, телефон маю (сміється).
Наскільки збільшився потік українців до Європи після введення без візу? Чи збільшилися черги і час проходження кордону?
Після введення без візу кількість туристів збільшилася, адже без віз відкрив «вікно» у Європу. Так як збільшилася кількість охочих поїхати, то відповідно і збільшилися черги на пропускних пунктах. В середньому це не більше кількох годин. Все залежить від часу доби та дня тижня.
А чому «вікно», а не «двері»?
До дверей необхідно зробити ще дуже багато справ на Україні, це ті ж само реформи. Це моя думка, я в цьому не компетентний. Вибачте.
Чи додало Вам це роботи? Збільшився обіг контрабанди на кордоні?
Роботи як було багато так і залишилося, на нашу роботу не впливає кількість охочих перетнути кордон. Середня кількість контрабанди не збільшилася. Ми працюємо над тим, щоб зменшувати цю статистику.
Чи відома вам, що більшість українців, які проживають біля кордону керують не розмитненими автомобілями у режимі транзиту?
Так, це повністю відкрита інформація, це давно ні для кого не секрет. Жодних Законів України при цьому не порушується.
Як Ви відноситеся до пересічення кордону українцями, які керують авто на іноземній реєстрації в режимі транзиту??
Якщо всі документи в порядку і немає порушення митних правил, то відношення нейтральне.
Чи відома Вам така схема, коли українці, які живуть далеко від кордонів використовують авто на іноземних номерах у режимі «тимчасового в'їзду»?
Це теж ні для кого не є секретом
Наскільки легальне знаходження автомобіля на території Україні у режимі тимчасового в'їзду?
Даний режим є наслідком підписання Україною Стамбульської конвенції від 26.06.1990 року. Україна приєдналася до конвенції 24.03.2004 року. Як наслідок, тимчасовий в'їзд - це підтримання Україною міжнародної конвенції і це аж ніяк не Закони України, які придумують у Києві.
Як ви відноситесь до автомобілів, які знаходяться на Україні у режимі тимчасового в,їзду?
Якщо автомобіль знаходиться без порушень Митних правил України то відношення до даних автомобілів нейтральне.
Усім відомо, що по даному режимі заїжджають нерезиденти України, які потім передають автомобіль для користування українцям. Наскільки це є легальним?
Що саме передача керма?
Так. Те, що заїхала одна людина, а саме нерезидент, а на Україні даним ТЗ буде користуватися інша людина - резидент?
У рішенні Конституційного суду від 31 березня 2015 року сказано про це докладно. Рішення конституційного суду не підлягає обговоренню чи оскарженню. Ми саме цим рішенням і користуємося. Для нас байдуже хто користується цим автомобілем, чи та людина яка перетнула кордон, чи кум-сват який перетинав кордон разом з ним, чи українець, який взяв даний автомобіль у приватне користування. Головне, щоб автомобіль не порушував митні правила, а саме знаходження не більше допустимого терміну на митній території України.
Яким чином Ви контролюєте дотримання митних правил та термін перебування автомобіля на території України?
Кожний автомобіль, який заїдає на митну територію України потрапляє в єдину базу. І якщо термін перебування автомобіля прострочується, то ми подаємо даний автомобіль у розшук для того, щоб перевірити легальність перебування.
Часто у таких випадках відбувається конфіскування, чи не так?
Все вірно, це один із основних методів боротьби з автомобілями, які прострочили термін перебування на митній території України.
Яка подальша доля конфіскованих автомобілів?
Після конфіскації відбувається суд. Саме суд вирішує подальшу долю автомобіля.
Тобто, щоб безперешкодно користуватися автомобілем на іноземній реєстрації необхідно вчасно подовжувати так званий «річний в'їзд»?
Так.
А за скільки і де його можна подовжити?
Вам краще знати (сміється).
Багато фірм пропонують автомобілі без перезаїзду на 5 років. Наскільки мені відомо, таке зробити на законодавчому рівні неможливо. Чи я помиляюся?
Все вірно. Вї'зду на 5 років не існує. Це просто прострочений транзин за який заплачено штраф у розмірі 170 грн. А через 5 років, ці фірми беруть авто і говорять, що будуть подовжувати вї'зд ще на 5-10 років, беручи за це 350-500$. По факту авто у них просто постояло день чи два. Саме за такі автомобілі ми будемо братися всією силою найближчим часом і такі автомобілі постійно конфісковуються, про що час від часу можна побачити у новинах. Саме за такі автомобілі і отримують космічні штрафи, які сумуються тисячами і мільйонами гривень. Найбільш легально на даний час - річний вї'зд на нерезидента, з обов'язковим подовженням через рік.
Останнім часом, на Ютубі, я бачив багато відео де представники ДМС України разом з працівниками поліції перевіряють приватні автомобілі на дорогах України і конфісковують авто. Я також знаю, що це не легально, так як працівники ДФС не мають жодних юридичних прав цього робити, адже їх обов'язки правові лише на території митниць та кордонів, а також під час перевірок Юридичних осіб на території України. То чому так відбувається?
Це все завдяки необізнаності українських водіїв. Перевірка автомобілів на дорогах України трактується, як перевищення службових повноважень і за це працівник ДМС має понести покарання за статтею 365, а саме обмеження волі на строк до 5 років, або виправні роботи на строк до 2 років.
Працівник ДМС працюють у зговорі з поліцією і від необізнаних водіїв отримують взятки, які потім ділять. Я не підтримую такого поводження, адже це ставить плями на ДФС і на Україні в цілому.
Що робити водіям, якщо їх зупинив працівник ДМС на дорозі?
Необхідно телефонувати 102 і викликати наряд на місце зупинки або телефонувати на гарячу лінію поліції або ДФС.
А чому тоді останнім часом такі «кіпіші» з авто на євро номерах?
По-перше: держава не отримує мільярди гривень, так як гроші з цих автомобілів ідуть в приватні руки. По-друге: можливо це просто відведення очей від інших більш важливих подій чи афер в України.
Які події чи афери Ви маєте на увазі?
Конкретно ніяких, це моє особисте припущення.
Ви як держслужбовець, та ще й працівник ДМС, яке Ви можете порадити вирішення даної ситуації?
Для початку дозволити розмитнювати авто з екологією Євро4 і навіть Євро3 та 2. Також треба знизити суму розмитнення на 50-60%. Треба брати не сумою з одного авто, а кількістю розмитнених автомобілів. От тоді і гроші в бюджеті будуть і люди будуть задоволені. Але щоб таке зробити треба затратити багато часу і сил.
А щоб треба було зробити прямо зараз для пересічної людини, яка не може дозволити собі розмитнити авто?
Ви про громадян чи про дії влади?
Про владу.
На мою думку, на даний момент часу треба, хоч тимчасово, легалізувати автомобілі, які вже є на євро номерах.
Яким чином Ви це пропонуєте зробити?
Що я зробив би аби мав на це повноваження? Змусив би платити 250$ не білорусам чи молдаван за загін авто на річний в'їзд, а в мрео, і щоб взамін видавали тимчасові номера, наприклад на салатовому фоні, які б підтверджували оплату річного в'їзду та автоматично реєструвалося б авто на ту людину, яка здійснила оплату.. Це позбавило б нас відразу багатьох проблем. А саме - гроші йшли б до бюджету, а це не малі гроші, і це відразу дає можливість контролювати автомобілі, так як авто вже має конкретні номера і конкретну реєстрацію на певну особу. Зараз, коли авто потрапило в дтп на литовських чи інших номерах, збило людину, водій покинув авто і пішов. І все. Його ніхто не знайде, адже в Україну заїхав якийсь білорус,а на Україні авто ні на кому не числилося..
Отже, я так зрозумів, що ДФС України категорично нейтрально ставиться до автомобілів, які знаходяться на території України і мають іноземну реєстрацію?
Так, це вірно. Дуже багато людей не можуть собі дозволити автомобілі на українській реєстрації. Ми ж теж люди і це розуміємо. Всі непорозуміння виникають лише у Києві у ВР, так як їм треба будь яким чином змусити населення підкорюватися і вони вже не знають, що робити і до чого вдатися. Адже народ України дуже змінився за останні декілька років, і ярмо надягти не так просто. Я так думаю, що якщо буде притиснення даних автомобілів, то буде майдан, і вже не вийде у влади просто обіцяти і не виконувати. Треба вже почати розуміти, що народ не так просто надурити і треба звертати увагу на думку народу. Раз був майдан - буде ще, якщо не будуть брати до уваги погляди людей.
Влада може притиснути власників авто на євро номерах?
Ви самі знаєте, як треба оформляти авто, щоб не було жодних претензій з боку поліції та ДФС. Якщо авто оформлене відповідним чином то не виникне жодних проблем.
Я це розумію, я мав на увазі, чи у найближчому майбутньому зможуть ввести якісь санкції проти даних автомобілів?
Вважаю, що це вже неможливо. Ну подумайте, що тоді почнеться на Україні, тільки по офіційним даним заїхало понад 600 тисяч автомобілів. Неофіційно це буде понад мільйон. І всіма цими автомобілями користуються пересічні українці. Що буде, якщо позбавити їх засобу пересування? Повторюю - майдан. Люди прагнуть кращого життя і це правильно. Влада може пробувати «чмирити» народ, але чи далеко вона в цьому зайде?
Дякую за те, що приділили мені свій час. У майбутньому можна я буду звертатися до Вас?
Чим зміг тим поміг. Як мене знайти знаєте, тому будь ласка.
Підписатися на нові статті